Ting..Ting...

Thursday, August 19, 2010

Pernikahan Menyingkap Segalanya...



Pernikahan akan menyingkap tabir rahsia bahawa isteri
yang kau nikahi tidak seindah yang diimpikan. Isterimu bukanlah..semulia Khatijah, setaqwa Aisyah, setabah Fatimah, secantik Zulaikha. Justeru isterimu adalah isteri akhir zaman, yang InsyaAllah akan melahirkan anak soleh dari rahimnya.



Pernikahan mengajarkan kita berkewajipan yang sama :


Isteri menjadi tanah, dan Suami menjadi penaungnya.
Suami menjadi sebuah pondok, dan Isteri menjadi penghuninya.
Saat Isteri menjadi madu, kamu teguk kesegarannya.
Di kala Suami menjadi raja, kau nikmati anggur singgahsananya.
Ketika Isteri menjadi racun, Suami menjadi penawar bisanya.
Pabila Suami menjadi bisa, Isteri bisa jadi penawarnya.





Pernikahan akan menginsafkan kita akan perlunya Iman dan Taqwa kerana memiliki suami tidak se-arif Abu Bakar, seberani Umar Bin Khattab, se-kaya Ustman Bin Affan dan segagah Ali Bin Ab Tholib.




Suami mu adalah..
suami akhir zaman yang InsyaAllah,
 Membimbingmu menempuh
jalan yang diredhai Allah.




Namun senantiasalah berikhtiar semoga menjadi suami/isteri yang soleh dan solehah, agar keluargamu akan menjadi keluarga Sakinah, Mawadah, Warrohmah.





Nota ringkas: Wahai wanita solehah, jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana takkan terpaut pada wanita hanya kepada kecantikan, lirikan senyuman, pada bicara manja dan menggoda atau pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya. Telah tercatat seungkap nama lelaki di Luh Mahfuz untukmu. Cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu. Jika kau tetap di atas jalan yang di redhai-Nya, InsyaAllah si dia turut di jalan yang sama.

6 comments:

dialicious said...

wah!ni mesti xsaba dh ni..xlena tido..heheh..all d best yea!semoga jadi isteri solehah:)

fia said...

dialicious : amin..amin...

Lala said...

tersentuh lak hati.
arap all b2b bersedia utk tempuh semua ni ..!

fia said...

lala : morning dear..itulah kan harap kita bersedia..tapi kan lala bila nak dekat mcm2 benda la sy fikir..tu simpton nak kawin ke hehehe

Lala said...

agaknya lah kot fia.
masa nk bertunang dulu pun, sll mimpi yang macam2 jadi kat Bertunang Day. tapi alhamdullillah, semuanya lancar.

fia banyak fikir jgk ni.jgn byk fikir sgt na!

fia said...

lala : malam bertunang sy mimpi ular eheheh